Καθηγητές Μαθήματος
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Με την επιτυχή ολοκλήρωση των υποχρεώσεων του μαθήματος, οι φοιτητές/ήτριες αναμένεται να:
- επιλύουν προβλήματα τροχιακών παραμέτρων ενός δορυφόρου,
- εκτιμούν και προσδιορίζουν τις γωνίες αζιμούθου και ανύψωσης και την ορατότητα ενός γεωστατικού δορυφόρου από έναν επίγειο σταθμό,
- σχεδιάζουν και διαχειρίζονται προϋπολογισμούς ζεύξεων για τις ανερχόμενες και τις κατερχόμενες ζεύξεις στον δέκτη του επίγειου και του δορυφορικού τερματικού,
- εκτιμούν τον λόγο σήματος σήματος προς θόρυβο ή το ρυθμό σφάλματος (BER) για μια δορυφορική ζεύξη,
- σχεδιάζουν ένα δορυφορικό σύστημα επικοινωνίας για την επίτευξη συγκεκριμένων στόχων για τον λόγο σήματος προς θόρυβο και BER,
- καθορίζουν τη βελτίωση του BER που επιτυγχάνεται με διάφορες τεχνικές,
- προσδιορίζουν την επίδραση της εξασθένησης βροχής σε μια δορυφορική ζεύξη και τη διαθεσιμότητα της ζεύξης,
- εκτιμούν τον τύπο και τις διαστάσεις των κεραιών που χρησιμοποιούνται σε δορυφόρους και στους επίγειους σταθμούς,
- σχεδιάζουν δορυφορικά συστήματα επικοινωνιών που χρησιμοποιούν δορυφόρους GEO ή LEO για τη μεταφορά φωνής, βίντεο ή δεδομένων χρησιμοποιώντας αναλογική ή ψηφιακή διαμόρφωση, και τέλος, να
- παρακολουθούν με κριτική σκέψη το διεθνές ρυθμιστικό πλαίσιο τους τομείς των δορυφορικών υπηρεσιών και των διαστημικών εφαρμογών.
Γενικές Ικανότητες
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- Παράμετροι των δορυφορικών τροχιών, προσδιορισμός των γωνιών αζιμουθίου και ανύψωσης ενός γεωστατικού δορυφόρου από έναν επίγειο σταθμό,
- Προϋπολογισμούς ζέυξεων για μια ανερχόμενη ζεύξη και μια κατερχόμενη ζεύξη και να προσδιορισμός του λόγου φορέα προς θόρυβο (C/N) σε δέκτη επίγειου τερματικού,
- Υπολογισμός του λόγου σήματος προς θόρυβο (SNR) ή το ρυθμό σφάλματος (BER) για μια δορυφορική ζεύξη,
- Σχεδιασμός ενός δορυφορικού συστήματος επικοινωνίας για την επίτευξη συγκεκριμένων στόχων για τον λόγο σήματος προς θόρυβο (S/N) σε αναλογική ζώνη βάσης ή BER σε ψηφιακή ζεύξη χρησιμοποιώντας κατάλληλες τεχνικές πολλαπλής πρόσβασης – βελτίωση του BER μέσω τεχνικών κωδικοποίησης ARQ και FEC,
- Επίδραση της εξασθένησης βροχής σε μια δορυφορική ζεύξη και τη διαθεσιμότητα της ζεύξης με βάση τη γεωγραφική θέση των επίγειων τερματικών,
- Τύποι και διαστάσεις των κεραιών που χρησιμοποιούνται σε δορυφόρους και στους επίγειους σταθμούς,
- Δορυφορικά συστήματα GEO ή LEO για τη μεταφορά φωνής, βίντεο ή δεδομένων χρησιμοποιώντας αναλογική ή ψηφιακή διαμόρφωση
- Διεθνές ρυθμιστικό πλαίσιο τους τομείς των δορυφορικών υπηρεσιών και των διαστημικών εφαρμογών.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Ι. Γραπτή τελική εξέταση επί του συνόλου της διδαχθείσας ύλης (70%).
ΙΙ. Παρουσίαση Ατομικής Εργασίας (30%)
Η αξιολόγηση θα πραγματοποιείται με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, ερωτήσεις σύντομης απάντησης και επίλυση προβλημάτων, στην ελληνική γλώσσα (ή στην αγγλική, για φοιτητές Erasmus).
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
- Maral G., Bousquet M., “Δορυφορικές Επικοινωνίες”, 3η Έκδοση, Τζιόλας,
- Καψάλης Χ., Κωττής Π., “Δορυφορικές Επικοινωνίες”, 1η Έκδοση, Τζιόλας,
- ITU Handbook on Satellite Communications (FSS)3rd edition,.
Συναφή επιστημονικά περιοδικά :
- International Journal of Satellite Communications and Networking
- IEEE Transactions on Broadcasting